To kiwi or not to kiwi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rosanne Haringhuizen - WaarBenJij.nu To kiwi or not to kiwi - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rosanne Haringhuizen - WaarBenJij.nu

To kiwi or not to kiwi

Door: wegmetroos

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

19 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!
Hoe gaat het in Nederland? Is de winter weer gekomen of hebben de sneeuwklokjes de macht al gekregen? Bedankt nog voor jullie reacties op mn site! Erg leuk om te lezen.

Hier gaat het prima. Het reizen met de Stray ‘ hop on, hop off ‘ bus = handig, want je komt op alle plekken die je gezien Moet hebben, maar = ook alsof je met je ouders op vakantie bent. Dus daarom hop ik lekker vaak off en ga ik met andere backpackers ons eigen gangetje.

Er zijn echt veeeel Nederlanders (geen kiwi ‘slang’ te vinden hier) , joh! Ook veel Duitsers en Engelsen. Verder is alles zo handig geregeld voor backpackers dat zelfs hier een kind de was kan doen.

Nou, ik heb alweer zoveel nieuwe indrukken opgedaan dat mijn dromen ’s nachts tot maart 2013 volgeboekt zijn.
Yep, nou laat ik maar eens beginnen waar ik nu zit: in het National Park waar ik de beroemde Tongariro Alpine Crossing ga doen! Die bergen zitten al naar me te lonken, maar we kunnen de crossing van 7 uur lang alleen doen als het mooi weer is. Je begrijpt natuurlijk dat ik hier nu hijgend en bezweet zit te typen van alle zonnedansjes die de revue gepasseerd zijn. Dus morgen ga ik de bergen becrossen waar de film ‘Lord of the Rings’ is opgenomen!!!!

Oke, laten we dan nu naar het begin van mijn backpackers avontuur gaan. Nadat ik afscheid had genomen van Donna en een nachie in mn hostelletje had geslapen, vertrok daar een leuk klein busje met gezellige mensen naar het noorden, Paihia! Ik ben he-le-maal op het noordelijkste puntje geweest ‘ Cape Reinga’ waar een vuurtoren staat die naar de zoveelste huwelijksaanzoeken luistert. Dat kon de pret voor mij als vrijgezel niet drukken, want: daarna gingen we sand(happen)boarden!!!! Echt te gaaf! Van een super steile duin (eerst naar boven klimmen, dat ging natuurlijk met 2 vingers in mn neus na die andere Mount ) met een waveboard naar beneden: hard dat dat gaat! Echt cool.

Na drie dagen weer terug naar Auckland en met een nieuwe groep Straymensen naar Hahei gegaan. Das beroemd om zijn hot water beach. Echt te Duits gewoon. Kuilen graven/overnemen/claimen en dan stroomt er heet water van de zee in en heb je je eigen hot tub!
Daarna naar Raglan gegaan. Nou, dat was me wat hoor. Daar heb ik dus leren surfen!!! Dag 1 even met een wave board de golfjes ingegaan, eeh, pardon, golven zijn het hier, om het zoute water een beetje te proeven. Dag 2: mn eerste surfles. Daar ging ik dan van wankelbeentje naar ik-weet-welke-golf-ik-moet-pakken-en-ik-kan-staan-zonder-dat-iedereen-me-uitlacht! Dag 3 (tweede surfles) ging nog veel beter. Heb mn grote softboard zelfs ingeruild voor een maatje kleiner en heb geleerd om te sturen!

Toen werd het tijd voor wat donkers na al die zon. (Was mn kreeftenlook ook erg blij mee). Dus hopten we op de bus naar Waitomo. Daar zijn de caves met de glowworms! Nou de Efteling is er niks bij. Wauuuwuwuwuuauauauauauaw wat mooi! Eerst best even spannend. Zo ver, diep, verlaten van de buitenwereld, koud onder de grond. Jezelf (als een echte Lady Gaga, zie de foto die nog komt…) persend door kleine kieren en gaten, onder water zwemmend onder grotstukken door… Stel dat er een aardbeving komt (NIET aan denken! Nee, en je bent ook niet claustrofobisch Roos! ) Maar even later dus met je tube het water inspringen en genieten van de glowworms die boven je aan het plafond plakken. Echt heel mooi. De verdere tocht door de grotten was ook erg bijzonder. Frankrijkmemmories kwamen weer helemaal terug met zn stalactieten en stalagmieten.

De dag daarna naar Rotorua gegaan. Oei, en rot dat het daar ruikt hoor! Dat komt door alle geisers die er zijn. Met Lizzy (das mn reismattie geworden, een gezellige chick uit Nijmegen) naar Hell’s Gate gegaan met een spa ernaast. Zo, al die verhalen over Hell’s gate! (Werd zo genoemd door een meneer die niet zo snugger was en dacht dat het de poort naar de hel was. ) Echt heel veel verschillende soorten hete geisers. De een nog heter dan de andere (sommigen wel 144 graden, autsj!) de andere weer met een nog engere zuurgraad dan zijn buurman. Vroeger gingen ze de geisers met gevangenen testen om erachter te komen wat voor effect het had… (Lang leve 2011!)
Echt bizar en bijzonder allemaal. En stinken! Toch had het ook wel wat goeds, want het modder in de modderspa daarnaast bevat heel veel ’10 jaar jonger’ stofjes. Ging er daarom ook maar 1 keer in. Het uiterlijk van een groep 6’er is een beetje teveel van het goede. Pffff (De backpackhumor komt los…) En daarna ben je dus jonger, maar je stinkt wel. Ja, voor wat hoort wat.
’ s Avonds echt een heel leuke Maori show gezien! Echt zo cool! Al die oorlogsdansjes, gezang en (helaas veel Dikke, wel goed voor de anti eetlust, want we moesten lang wachten op het eten) mannen met zo’n dierenvelletje om. Lekker gegeten, weer gloeiwormen gezien (jammer he, zo’n 2e indruk), maaarrrrrrr mijn klap op de vuurpijl (had ik toch nog vuurwerk in 2011):
Ik heb een kiwi gezien!!!!!! Echt zo’n schattig, grappig beestje! Ze worden met uitsterven bedreigd, dit was dus heel bijzonder. Zo lief ook. Je moest wel goed zoeken in het donker en stil zijn (het zijn nachtbeestjes) en daar liep ie dan. Zo leuk! Echt top om het dan eindelijk te zien. Was zo blij dat ik daarna in een souvenir-shopje een ring voor mezelf mocht kopen :)

  • 19 Januari 2011 - 12:50

    Annie!!:

    Wauw!! gave foto's, mooi verhaal! Dat gaat wel goed met jou;-) Ik denk aan je en veel plezier!! Xx

  • 19 Januari 2011 - 12:53

    Annie!!:

    Zie ook: lotteenjos.waarbenjij.nu
    (Lotte is de zus van mijn Roos)

  • 24 Januari 2011 - 08:16

    Cecilia:

    Hee, die Bella!
    Wat een heerlijke reisverhalen lees ik van je! Ik geniet mee.
    Hier alles ok in een regenachtig Nederland, geen wintervlok meer te bekennen. Hier en daar al wel een sneeuwklok.

    X, Cecilia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Oceanië & meer!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2011

De tijd van gaan is gekomen

19 Juni 2011

Gestrand in het laatste land

21 Mei 2011

Baw pen nyang!

22 April 2011

Miss: special price for you!

01 April 2011

The story so far
Rosanne

Hoi allemaal, Yep, roos is er bijna klaar voor. Nog een paar dagen en dat is het wegmetroos op naar avontuur! Ik houd jullie op de hoogte van alles en nog wat en 17 juli zet ik mijn voeten weer op Hollandse bodem. Wie weet zijn het wel twee paar voeten...! ;-) x Roos

Actief sinds 17 Dec. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20955

Voorgaande reizen:

27 December 2010 - 18 Juli 2011

Oceanië & meer!

Landen bezocht: